Ravenchild

Namn Ravenchild | Smeknamn Ravie, Ragge, Kråkan | Född 2003
Kön Hingst | Ras Appaloosa
 
Jag var ute och red vid väderkvarnen med Pärlan, när jag stötte på Marley. På hans flåsande och stånkanden, kunde man förstå att han hade sprungit en längre bit, och för en lite äldre herre blir man ju nästan orolig. Jag satte av och tog tyglarna i handen, och lyssnade på vad han hade att säga. Han berättade att han hade en tioårig hingst i sitt stall, men att han den här morgonen hade varit oväntat aggresiv. Marley förklarade att det aldrig hade hänt förut, och bad mig att komma och ta en titt.
   Väl inne i stallet hos hingsten, kunde jag förstå att Marley hade sprungit därifrån. Hingsten stegrade och lade öronen platt mot nacken, varpå han visade tänderna mot mig. Jag frågade de vanliga frågorna till Marley, och det visade sig tillslut att hingsten hade slitit sig igår och när han skulle hoppa över staketet, kraschade han, och Marley hant ta fast honom. Men tydligen hade smällen i bakbenet gjort att han fått ont, var på den oväntade aggrisiviteten.
   Vi lyckades smyga in lite smärtstillande i hans foder, och någon timme därefter lyckades hingsten lugna ner sig. Det visade sig att han var tio år och hade använts som avelshingst och ibland inom lite utställningar. Efter att jag hade spenderat en hel dag med honom, var Marley lyrisk, och ville att jag skulle fundera på att kanske utöka min familj. Jag hade faktiskt ända sedan jag såg honom för första gången tyckt att han var en väldigt vacker häst, och hade i hemlighet gärna köpt honom, men Marley hade aldrig varit intresserad av att sälja. förrens nu. Detta resulterade i att jag kort och gott köpte hästen, och ja. Resten vet ni ju.. :)
   Han används nu som allroundhäst, men jag håller på att utbilda honom, eftersom att jag tror att han kommer ha stor potential i kommande tävlingar.
 
   Ravie har aldrig visat tecken på aggression efter att han kom till mig. Jag tror inte att Marley var elak eller så mot honom, absolut inte, men jag tror inte att han var rätt ägare för min kråka.
 

Kommentera här: