Ojdå, har jag en blogg?

   Hejsan på er!
Jag liksom råkade typ glömma bort att jag äger en blogg.. ojdå. Eller okej, ska jag vara ärlig med er så glömde jag aldrig bort den, jag har bara varit för lat för att uppdatera den. Den senaste månaden har varit stressig med allt i skolan, och det är mest därför jag inte har skrivit något här.
 
   Men nu ska det bli ändring på det! Nu har jag sommarlov, vilket betyder inga läxor, inga måsten, ingenting som jag måste göra, och det är verkligen hur skönt som helst! Det har hänt en massa saker sen jag senast skrev, jag har bland annat upplöst Southern Bubbles och gått med i Shady Pearls. Jag har köpt en tinker, osv osv. Ja, ni förstår. Massor med saker!
 
____________________________________________________________
 
   Så som en liten mjukstart, så tänkte jag ta upp en liten grej som jag inte visste (har vetat det länge nu, men innan jag klurade ut det förstod jag ingenting), och det är hur man svarar på kommentarer. De allra flesta these days klickar i knappen "svara" när de får en kommentar, istället för att gå in på bloggen (om personen som kommenterade har en blogg dvs) och skriva en ny kommentar där som börjar med SV, alltså Svar. 
 
 
   Oftast har man ingen aning om att personen man ställt en fråga till eller vad man nu än kommenterade har svarat, eftersom att de klickade på "svara" under kommentarer som man får på sin blogg. Jag brukade innan klicka mig in till min kommentar lite nu och då och kolla om jag fått svar, om det var någonting viktigt som jag frågade om. Men, då kom jag på en grej! Att när man skriver sin kommentar, skriver man också i sin mejladress som man har när man loggar in på sin blogg. Mejlen syns inte för allmänheten, och allt den gör, är att den gör det möjligt att få se när man fått svar på en kommentar! Då ser man svaret direkt man får det under fliken som du ser här ovan, under "Svar till mig". Jag tycker verkligen att det är jättesmidigt, och verkligen en bra sak att kunna!
 
____________________________________________________________
 
   Nu när det är sommar så lovar jag att jag ska försöka uppdatera mycket oftare! Jag har lite idér på lager samt en ny redigering att visa er, så ni får förvänta er några inlägg i alla fall här framöver :)

Kommentera här: