Ridpass med Pärlan

Dagens ridpass på Pärlan var av ett lite lättare slag, jag gick nämligen tillbaka till kavalettin. Jag började med en ridtur ute i skogen, men hon kändes så pass spattig och jag kände att hon inte alls lyssnade på vad jag sa. Så jag bestämde mig för att ta av sadeln och gå tillbaka till lite grunder.  I början var hon som väntad: Hon ville gärna rusa, men jag la några volter i båda varven och sedan började jag trava motsols över bommarna. Pärlan har alltid varit intresserad av att lära sig, både hoppning och dressyr, så det gick ganska snabbt innan hon lungnade ner sig.
Jag red först några varv i trav,
 
och sedan i kort galopp.
Jag fick träna min balans lite också samtidigt, även om jag redan har hyfsad balans, men det skadar aldrig att fräsha upp kunskaperna. :] Det blev inte ett jättelångt ridpass, men jag tycker inte att ridpass behöver vara långa för att vara givande.
~
Vad tycker ni om såna här inlägg? Jag vet att det är väldigt många som lägger upp bilder på deras ridpass, och jag tycker att det är väldigt kul som omväxling att läsa om det. Jag vill försöka få en så varierad och rolig blogg som möjligt, har ni några förslag på vad ni skulle vilja läsa om? c:
 
/Ari och Pärlan
1 Maggie Westbridge:

skriven

Jag tycker ridpass-inlägg kan vara trevliga. Om den som skriver det vet vad den gör och inte bara spammar med nästan likadana bilder, och du gör det väldigt bra! ^^

Kommentera här: