Önskefunktion

Jag vet att det tidigare varit  ganska mycket prat om önskefunktioner på en massa olika bloggar, så jag tänkte ta en som jag verkligen vill ska komma (och jag vet att andra också vill).
 
Nämnligen, ett sorts banksystem. Hur najs vore det inte om man när man fick 10'000 js (maxgränsen alltså), istället för att direkt slösa upp dem eftersom att man inte kan få mer, kunde sätta in pengarna på ett bankkonto, vi säger det där valvet som finns i fort pinta som vi fick använda för att hämta jaspers dokument under gratisperioden. Så till exempel, om man är en slösa (vilket jag faktiskt inte är), kan man sätta in pengar på sin bank eller sitt bankkonto, och bara gå omkring med kanske 200/300 sc och under tiden spara upp ännu mera js. Då minskar lusten att köpa saker, eftersom att man inte vill bli helt pank. Så är jag iallafall.
   Ett till exempel: jag vill inte få under 1500 sc, och jag har ett planerat hästköp på gång, så fort kråkan är färdiglevlar. Då kan jag sätta in 1500 sc på min bank, och spara dom pengarna till när jag ska köpa hästen. På det sättet frestas jag inte till att köpa kläder direkt på en gång nu, eller köpa hästen fast än jag inte får än.
   
Vad tror ni, hade det varit någonting som hade låtit vettigt? Låt mig höra åsikter i kommentarerna. c:
1 Alli:

skriven

Eftersom vi inte får va ärliga på din blogg så säger jag: JÄTTE BRA IDÉ

2 Cecilia Gladefield:

skriven

Skulle vara jätte bra om det fanns en bank! ^^ Eller en spargris i hemstallet kanske? :P

3 Esmeralda Silverforce:

skriven

Jag har velat ha något sånt sen spelet öppnade, har för mig att jag nämnt saken i något mejl till supporten dessutom, hoppas verkligen på att man ska kunna gömma undan pengar så att man kan ha mer än 10.000 - för det är mycket pengar, men det tar ändå slut på nolltid. Försök köpa en enda grej numera utan att bli totalt luspank liksom...

4 Alva Moonfall:

skriven

Låter som en jättebra idé tycker jag :D

Kommentera här: