Åsiktsinlägg ponnyer

Jag har aldrig tagit mig för att göra ett åsiktsinlägg på ponnysarna (och haha, det här är faktiskt mitt första åsiktsinlägg ever..), så jag tänkte göra ett nu när det kommit fler. Kan nämna först bara vad jag tänker om det nya ponnyloppet, och jag har faktiskt väldigt delade åsikter om detta lopp.
   Ponyracet: Först tänkte jag att det lät kul, men sen eftersom att jag själv inte äger en ponny tycker jag mest att det låter som ett trick att få 10-åringar att köpa mer sc - så de i sin tur kan köpa en ponny så de kan delta i racet som alla de andra med en ponny. Men, tänkte jag sen. eftersom att ponnyerna är långsammare än de andra stora hästarna, är det bara logiskt att det kommer ett race enbart för dem. Men fortfarade, eftersom att man inte ens kan prova racet utan att ha en ponny, då det är ett gult uppdrag så borde ju alla med en ponny få mer xp än dem utan en ponny. Detta leder oss då tilbaka till det faktum att det låter som ett trick att få medlemmarna att köpa en ponny > och om man inte har nog med sc > köpa sc för att få råd.
Summa sumarum: Tycker inte om detta race, eftersom det faktum att man måste äga en ponny.
 
   Isabellfärgad ponny: Det här är nog den mest populära ponnyn, iallafall bland de fyra första som kom. Tycker också att den är fin, men observera att jag inte gillar ponnyer över huvud taget; alltså jag tycker inte om att rida dem. Men den här ponnyn är väldig söt, och den ser ut att passa som både sto/valack och som hingst, vilket inte går att säga om resten av hästarna på jorvik. Jag gillar speciellt färgen, och jag tycker väldigt mycket om hästar som har ljusare man och mörkare päls. Tycker inte att den är så väldigt dyr heller, 550 sc. Dock jag som är snål, hade kanske gett 300 för allihopen (altså inte tillsammans, men att alla ponnys hade kunnat kosta det).
Slutsats: Helt okej ponny, hade jag gillat ponnys hade jag kanske kunnat köpa den.
 
   Skimmelponnyn: Jag gillar den här ponnyn väldigt mycket, faktiskt mer än den isabellfärgade. Har alltid gillat skimmlar över huvud taget, och jag gillar att den ser ganska realistisk ut med det lite gråare inslaget.Helt okej pris också då den är billigare än isabellen.
Slutsats: Är nog min favorit bland de första fyra, och om jag skulle köpa en ponny så skulle jag nog köpa den här.
 
   Brun ponny: Jag är nog en av de få som faktiskt gillar den här ponnyn, både färgen och hur de lyckats få den att se så busig ut, riktig ponny-aktig. Älskar bläsen också, minns dock inte vad den kostade haha. x')
Slutsats: Riktigt söt ponny, rätt alldaglig men jag gillar den iallafall.
 
   Svart/vit ponny: Gud nej, vad tänkte sso-teamet? Har ni sett frambenen? Hade inte de där konstiga fläckarna varit där hade den varit helt okej den med, men nej. Och hade den funnits som stor häst hade iallafall Mygg blivit nöjd. ;) Men okej, om man bortser från de urfula och konstiga fläckarna på frambenen så, okej. Då kan jag hålla med om att det ser, inte okej ut, men mer okej.
Slutsats: Defenitift inte en ponny jag skulle köpa, och helt ärligt den enda ponnyn som får en diss av mig.
 
   Leverflaxfärgad ponny (eller vad ni nu vill kalla dens färg): Redan vid första anblicken tyckte jag att den här ponnyn var utomordentligt söt, men ju mer jag kollar på den destå mer undrar jag. Den är helt okej, men tycker att den ser lite udda ut med de konstiga smetiga fläckarna på bogen.
Slutsats: Åh ingen aning, börjar få slut på idéer. Men jag tycker väl att den är sådär, ingen ponny jag skulle köpa.
 
   Haflingerfärgade eller vad den nu är - ponny: Ja som sagt, den här ponnyn ser ut som en haflinger. Tycker teckningen ser lite konstig ut när det vita går så långt upp på bogen och magen, hade den inte gjort det så hade den sett bättre ut, men jag gillar bläsen.
 
Summa: Ja ni, vad ska vi säga om den här. Faktiskt inte en ponny jag skulle köpa heller. Tror det skulle bli svårt att matcha outfits till den.
 
   Och där har ni mina tankar och åsikter om dessa små springare. Som jag markerade med fetstil, detta är bara vad jag tycker och ni behöver inte alls tycka samma sak som mig. Det blev mycket text och om ni orkade läsa allt så guldstjärna till er. Skriv gärna förslag på om ni vill läsa fler åsiktsinlägg, och isåfall vad ni skulle vilja läsa om. Har tänkt göra ett om de övriga hästarna nån gång, men vi får se när. Men vad tycker ni om ponnysarna i allmänhet?
1 Maggie Westbridge:

skriven

Du känner mig allt för väl, men ack ack. De där vita frambensluddet borde någon tvätta bort. Jag får kväljningar. 8c

Svar: Precis min åsikt. ;_;
Ari

Kommentera här: