Silversoul

Namn Silversoul | Smeknamn Silver, Sockan, Silversockan | Född 1998
Kön Valack | Ras Jorvikiskt Varmblod
 
Jag kommer ihåg den första gången jag gick genom grindarna till Moorlandstallet, häpnade över aktiviteten och glädjen som stallet medförde. Alla trevliga människor, alla välkomnade mig och hoppades att jag skulle trivas. Det var Maj, och jag hade slutat skolan tidigt iår, för att kunna hjälpa till med hästarna. Trots att jag har älskat hästar i hela mitt sextonåriga-liv så har jag aldrig riktigt tagit mig för att lära mig att rida. Jo visst har jag suttit på en häst förut, men aldrig på riktigt.
   Jag går lite blygt in på huvudgården, där jag får syn på en trevlig tjej med hästsvansar, eller tofsar snarare. Med mitt minne glömde jag ju såklart hennes namn så fort jag hörde det, allderles för nervös för att lyckas lägga namn på minnet. Hon berättade att hon hade jobbat här under flera sommrar tidigare, och att hon stormtrivdes. Hon trodde att jag skulle trivas ännu mer, med tanke på vilken överraskning stallägarens son hade fixat åt mig.
   Jag hörde ett lugnt gnäggande, varpå den trevliga tjejen log lite smått och pekade i riktning mot ljudet. Jag vände mig om, och där såg jag den vackraste häst jag någonsin hade sett, hans päls var mörkt brun, med silvervit man. Justin Moorland, som höll i grimskaftet, log mot mig och ropade mitt namn. Jag gick mot hästen som frustade lågt och spetsade sina öron mot mig, och när jag kom fram till honom, nosade han mig i fickan. Jag fnittrade till när han blåste mig i ansiktet, och jag blåste mjukt tillbaka.
 
Det här är alltså en kortare historia om hur jag mötte min starthäst Silversoul, och detta har ingenting med mig IRL att göra, jag har ridit i många år. Jag ville mer bara illustrera en karaktär på level 1.
1 Emma:

skriven

Fin startis du har! :>

Kommentera här: